фреонът се нарича Агент 134а, които е екологично чист Агент и е същия като при всички домашни хладилници, това с четирипътните вентили също е вярно и това че изпарителя може да не носи чак на толкова налягане както кондензатора, а защо няма такава функция нз. Би трябвало да е вазможно...
Известие
Collapse
No announcement yet.
Функция "Defrost" (размразяване)
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеКак така нямаме затворен обем? Искаш да кажеш, че климатикът на колата представлява отворен обем? Т. е. има връзка с атмосферата?
А аз се чудех, защо в изминалите години толкова бързо се увеличаваше озоновата дупка.sigpic
"Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"
Comment
-
С копиране на линкове е по лесно http://v-clima.com/faq.php?id=kak_raboti_klimatikaНе всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеМоже, само дето авторът на статията в началото хвърля във въздуха едно гръмко твърдение и после нищо не обяснява, а още по-малко доказва......
Ако сме наясно с това, как работи климатикът, ще разберем, че е напълно възможно и че инверторните климатици много малко се различават от не-инверторните.
Аз няма да Ви пращам към статии по въпроса, а просто ще изложа основното по въпроса, което знам.
И така:
1 - Когато една течност се изпарява (преминава от течно в газооброзно състояние) тя отнема енергия (топлина) от околното пространство.
2 - Когато един газ се втечнява пък става обротното (отдава топлина)
В климатиците тази течност/газ най-общо наречен хладилен агент има и друго важно свойство - това да се изпарява (кипи) при относително ниска температура и да се втечнява при относително ниско налягане.
Как работи климатикът:
Компресорът нагнетява хладилния агент в кондензатор (предния радиатор на климатика) и там този газ се превръща в течност (кондензира) и според правило 2 отдава топлина в околното пространство.
След това тази течност охладена доколкото е възможно (до стойността на околната температура) по една тръба постъпва в изпарителя (радиатора в купето)
Там попада в пространство с ниско налягане и поради това се превръща в газ. А според правило 1 - това е свързано с отнемане на топлина, или друго яче казано - охлажда.
Така превърнат в газообразно състояние, през изходната тръба газът отново постъпва в компресора и така нататък..........
Какво ще се случи, ако разменим местата на двата радиатора? Не е нужно да ги демонтираме. Достатъчно е да обърнем входа и изхода на компресора (това се прави елементарно с електрически клапани.......
Ето ти инвертиран климатик, който ще топли купето и ще генерира студ навън.Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
Opel Astra J
ex:
Alfa Romeo 164 2.5TD
Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
Alfa Romeo 164 2.0T.S.
Comment
-
Първоначално публикувано от Kuker Покажи съобщениеНе знаеш какво говориш, нали?
И един израз:
"затворен контур в който циркулира фреона "
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеНе стана ли вече ясно това, че очевидно знам какво говоря? Разгледай и последния линк на Lordliness. Там има и картинки.
И един израз:
"затворен контур в който циркулира фреона "
Мислех, че ще стане интересен разговор, но съм сгрешил.
Спираме спама!sigpic
"Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщениеПод инвертор хората разбират климатик който е по- икономичен ,защото се менят оборотите на компресора- с две думи.
Промяната на оборотите на компресора е само едно нещо, което води до по-оптимална работа на системата. Но не на това се дължи основно икономията на електроенергия, която се постига при употребата на инверторни климатици, като средство за отопление, сравнено с класическите нагревателни уреди.
Съществената разлика между двата способа на отопление се състои в това, че при класическите електрически нагреватели, цялата консумирана енергия отива за загряване на въздуха в помещението.
При инверторните климатици електрическата енергия се ползва основно за пренасянето на топлина от една точка до друга точка. В случая от външното пространство в помещението, което трябва да се отоплява.
---------- Post added at 11:11 ---------- Previous post was at 11:00 ----------
Първоначално публикувано от Kuker Покажи съобщениеЕдинствено ми стана ясно, че нямаш дори елементарни познания.
Мислех, че ще стане интересен разговор, но съм сгрешил.
Спираме спама!
Ако претендираш, че съм сгрешил някъде в твърденията си, то следва да обясниш на технически език. Фрази от сорта на тези, които пишеш:
- п.п. Бъркаш процеса по точка 2!
- Дори да успееш да обърнеш потока няма да постигнеш нищо
- Законите са за това, за да се спазват!
- Не знаеш какво говориш, нали?
- Единствено ми стана ясно, че нямаш дори елементарни познания.
......наистина са си чиста проба спам.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение........sigpic
"Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеПромяната на оборотите на компресора е само едно нещо, което води до по-оптимална работа на системата. Но не на това се дължи основно икономията на електроенергия, която се постига при употребата на инверторни климатици, като средство за отопление, сравнено с класическите нагревателни уреди.
Съществената разлика между двата способа на отопление се състои в това, че при класическите електрически нагреватели, цялата консумирана енергия отива за загряване на въздуха в помещението.
При инверторните климатици електрическата енергия се ползва основно за пренасянето на топлина от една точка до друга точка. В случая от външното пространство в помещението, което трябва да се отопляв.Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
Opel Astra J
ex:
Alfa Romeo 164 2.5TD
Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
Alfa Romeo 164 2.0T.S.
Comment
-
Първоначално публикувано от Boby Покажи съобщениеЯвно нещата относно климатичната техника не са ти много ясни.По-добре прочети още малко материали по въпроса и ще ти се изяснят много неща.За много от нещата Кукер-а е прав.
OK!
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеТази нагреватели за които става на въпрос и тук:
the resistances at the base of
the windscreen (in the wiper blade parking
area) are also automatically engaged
.... от типа на тези на задното стъкло ли са? Виждат ли се отнякъде? Че това с обледеняването на чистачките и мъчнотията по чистенето на леда от тясното пространство е досадна работа.
Alfa Romeo 156 -facelift-1.9jtd CF3-115-2004; Renault Megane CC -1.6-16V -2006; Toyota Avensis SW2,2 D-Cat-2010; Renault Scenic RX4 2.0-16V-2002; Renault 19-1.8 Rt-1993; BMW-335Xi-M-Packet-2007
Comment
Comment